W dobie zmian na rynku pracy trudno znaleźć wartościowego pracownika, który zostanie w naszej firmie na wiele lat. Obecnie obserwujemy, iż pracownicy zmieniają pracę średnio co dwa lata, a rynek pracy stał się bardziej rynkiem pracownika – to osoba poszukująca zatrudnienia decyduje, czy chce pracować w danym przedsiębiorstwie. Co zrobić więc, by przyciągnąć do firmy nowych pracowników i młode talenty? Przede wszystkim należy zadbać o wizerunek firmy i podjąć działania z zakresu employer brandingu. Należy skupić się tu nie tylko na budowaniu marki firmy na zewnątrz organizacji, ale również sprawić, by już zatrudnieni pracownicy mieli jak najlepsze zdanie o swoim miejscu pracy. Wszakże osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie są najlepszym źródłem informacji o danej pracy dla potencjalnych aplikantów. Obecnie istnieje wiele portali internetowych, na których pracownicy mogą dzielić się swoimi opiniami na temat zatrudnienia w poszczególnych przedsiębiorstwach, a polecenia znajomych wciąż są najbardziej wartościowymi wskazówkami dla osób poszukujących pracy. Warto więc zainwestować w zadowolenie własnych pracowników poprzez przede wszystkim umożliwienie im rozwoju zawodowego i osobistego, różnego rodzaju szkolenia i benefity. Ciekawym pomysłem wydaje się być również pokój relaksu, czyli miejsce w firmie, w którym pracownicy mogą się zrelaksować poprzez np. położenie się na wygodnej sofie czy grę w piłkarzyki. Ważne jest też zadbanie o dobrą atmosferę w miejscu pracy i integrację pracowników. Pamiętajmy, że nasi pracownicy są najlepszymi ambasadorami przedsiębiorstwa, a wizerunek firmy ma coraz większe znaczenie.